6. Pracownicy
Następnym krokiem przy uruchomieniu systemu jest w wprowadzenie danych o pracownikach.
Wybieramy polecenie PRACOWNICY z menu głównego programu.
Na oknie KATALOG wyświetlona zostaje lista wszystkich
osób, za pomocą kliknięcia w nagłówek kolumny możemy sortować dane wg wybranej
kolumny.
Pole szukaj pod tabelą umożliwia wyszukanie lub zawężenie
danych do wybranych elementów.
Przyciski na pasku narzędzi umożliwiają nagranie nowej
pozycji, przegląd i poprawę danych, kasowanie osoby – tylko gdy osoby nie mają
aktualnych umów i wypłat, ponieważ kartoteka ma charakter historyczny w
zasadzie jeśli nagranie nie nastąpiło w skutek błędu operatora nie należy
kasować pozycji z katalogu.
Ekran zawierające szczegółowe dane pracownika „PRACOWNIK”
Zmiana danych możliwa jest po naciśnięciu klawisza Edytuj
i umożliwia zmianę wszystkich danych.
Zakładka uwagi służy do wprowadzenia dodatkowego opisu
pracownika.
Zakładka zdjęcie – umożliwia dołączenie do kartoteki
zdjęcia w postaci pliku graficznego.
Zakładka karta/hasło w systemie płacowym nie jest
wykorzystywana, służy do automatycznej identyfikacji pracowników np. w
wypożyczalni narzędzi.
Informacje dodatkowe:
-
dane pracownika powinny być przechowywane niezależnie czy
umowa o pracę nadal obowiązuje czy pracownik został zwolniony
-
zmiana danych w katalogu powoduje automatyczną wymianę
danych w całym systemie – na umowie na liście, paskach w deklaracjach itp.
-
pracownik w systemie identyfikowany jest po numerze
unikalnym nadawanym automatycznie przez system, jedna osoba w katalogu powinna
wystąpić tylko raz w przeciwnym wypadku dane płacowe nie będą pełne