7. Umowy
Każdy pracownik, dla którego chcemy dokonać wypłaty, przywołać na listę musi mieć aktywną (nie zakończoną) umowę.
Umowę nagrywamy indywidualnie
dla każdej osoby po wybraniu przycisku Umowy na ekranie katalogu pracowników.
Klawisz Nowa umowa umożliwia
przywołanie ekranu umowy, na którym dokonujemy wypełnienia poszczególnych pól:
Numer – symbol
umowy nadawany ręcznie przez operatora
Z dnia – data
podpisania umowy
Dane pracownika -
zgodne z kartoteką nie podlegają zmianie na umowie
Rodzaj umowy – dostępne są 4 rodzaje umów zgodne z opisem, jeśli tytuł z którego robiona jest wypłata nie mieści się w żadnym z 3 pierwszych rodzajów należy wybrać rodzaj inna umowa np. rada nadzorcza
Data rozpoczęcia – od
kiedy obowiązuje umowa
Data zakończenia - do kiedy dotyczy umowy na czas określony,
dla umowy na czas nieokreślony pole musi być puste
Data rozpoczęcia pracy – określ
termin przystąpienia do pracy
Wynagrodzenie –
stawka za mc lub za godzinę ub kwota umowy zlecenia/ o dzieło
Wymiar czasu pracy – dla
pełnego etatu 1/1
Zasiłki – należy
uzupełnić zasiłki płatne przez pracodawcę
Rodzaj wynagrodzenia –
odnosi się do pól deklaracji podatkowych PIT 11/ PIT 40/ PIT 4
Rodzaj kosztów –
zgodny z PIT 11 oraz przyjętymi wartościami uzupełnionymi w składnikach
systemowych obowiązuje dla umowy o pracę
Kwota wolna- czy ma
być uwzględniana przy naliczeniu płac, tylko dla umowy o pracę, wysokość
określają składniki systemowe
Rodzaj podatku – dla
umowy o pracę, zlecenie, o dzieło powinna zostac wybrabrana Zaliczka np. dla
dywidendy Podatek, jeśli tytuł nie podlega opodatkowaniu wybrać Brak
Koszty [%] –
odnoszą się do umowy o dzieło i zlecenia dla wynagrodzenia pole nieaktywne
Kod tytułu ubezpieczeń -
zgodny z deklaracją ZUS
Składka –
informacja czy dla danej umowy mają być naliczane składki ZUS
NFZ- kod
oddziału NFZ
Urząd skarbowy –pole
informacyjne do jakiego urzędu będzie kierowana deklaracja PIT11, PIT 40
Program umożliwia – kasowanie
umowy jeśli nie było wypłat z nią związanych, zmianę umowy, wydruk umowy.
Umowy zakończone przechowywane są w archiwum i wyświetlane w opcji wszystkie, umowy aktywne dla których możliwe jest dokonywanie wypłat dostępne są w opcji bieżące, brak umowy bieżącej uniemożliwia wypłatę dla danej osoby.